Boeuf Bourguignon, spätzle


Zima kiedy dni sa zimne, czesciej siegam po ciezsze potrawy. Kocham rowniez czerwone wino.  Majac ksiazke kucharska trafiłam na ta potrawe, ale nie nigdy tego przepisu lub tej potrawy nie sprobowłam. Jako ogromny fan "Desperete Hauswifes" , widziałam jak Lynnette przygotowała ta potrawe dla swojego meza.  Wtedy postanowiłam sprobowac ta potrawe.  Ale czesto zastanowiam sie co podac do miesa ? Moze Rissotto? - dla mnie juz jest sama w sobie potrawa, Ziemniaki?  - jezeli tak to w jakiej postaci? Pureé, pieczone w piekarniku z rozmarynem, czy normalne gotowane a moze kluski? Albo kasza jeczmienna?
Ja sie zdecydowałam na spätzle - nasze kluski lane.

Składniki na boeuf  bourguignon na dwie osoby:
0,5 - 0,6 kg wołowiny
1 marchewka
2-3 łodygi selera naciowego
ok.0,5 kg szarlotek cebul
8-10 pieczarek
0,75 l czerwonego wina pozny burgund
0,5 l bulionu wołowego
4-5 zabkow czosnku
pare gałazek rozmarynu, tymianku
jałowiec, sól, pieprz, lisc laurowy, oliwa z oliwek

Warzywa drobno pokroic, ok. 7 cebul i pieczarki zostawic w całosci. Oliwe podgrzac w garnku. Wołowine obsmarzyc z wszystkich stron. Mieso wyciagnac, do garnka włozyc warzywa, lekko podsmazyc. Gdy warzywa sie zrumienia, dodac mieso, podlac bulionem 0,25 ml.  Gdy bulion zredukuje swoja objetosc do połowy polac odrobina wina.  Dusic do momentu az mieso bedzie miekkie, ale zeby sie nie rozpadało. Pod koniec dodac całe pieczarki i obrana cebule.  Czas duszenia zalezy od garnka jaki uzyjecie i jakiego uzywacie pieca czy kuchenki. Przez caly czas duszenia trzeba polewac mieso.

Spätzle - kluski lane. Ciezko mi podac przepis bo zawsze robie na oko.
W Niemczech mozna je kupic w kazdym sklepie. W Polsce wiem ze mozna w Lidlu je kupic.
Ja je na masle podsmazam na patelni.

Na zdjeciu widac, ze podałam ta potrawe z fasolka szparagowa owinienta w boczek lub szynke szwarcwaldzka (tez dostepna w tym sklepie).

Odcinam obie koncowki. Wrzucam do posolonej, goracej wody.  Po 5 min. wyciagnac i wrzucic do wody z lodem. Wtedy kolor pozostaje. Gdy fasolka
bedzie chłodna po 5-6 szt. owinac boczkiem lub szynka. Podsmarzyc na masle.

BON APPETTIT!!!








Kommentare

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts